Glider på jobbet

Ja det kan man säga att jag gör! Både bokstavligen talat i och med all rapsolja som ligger överallt och allt kött/fett på golvet, tur att jag har gummistövlar säger jag bara.
Det andra som glider gött på jobbet är att dagarna går så väldans fort och att det är kul där. Men vem kunde tro att det skulle vara kul att göra köttbullar? Inte jag i alla fall innan jag började men nu är jag där och sett hur det kommer att vara. Jag jobbar med en som heter Johannes han är min mästare kan man säga, han är en trevlig prick på 23 år som snusar inne i lokalerna fast det är strängt förbjudet.
Mitt jobb går så fort dels för att det inte är "mycket att göra" men det är lagom att göra och det är inte jobbigt och när man jobbar så går tiden på, man måste inte stå i hela tiden utan man kan sitta ner och äta en köttbulle och snacka skit ibland FAN vad bra det är med gämnåriga att jobba med ibland. Det enda som kan diskuteras är ju tiderna jag jobbar. Kom ju dit i måndags och träffa en go kille på 19 bast som jag trodde att jag skulle få jobba med men han fick jobba natt och jag mellan 14:00 - 21:00 ja jag vet att det kanske är nice för mig som inte orkar gå upp på morgonen och är en nattuggla men jag lovar att jag gärna vill ha lite socialt liv vid sidan om jobbet också som jag inte har haft i 11 månader under min värnplikt.

Så idag har det varit lite stressigt innan jobbet, kom iväg i relativt bra tid men jag kom på vid fyrenrondellen att jag hade glömt min matlåda ( innan det hade jag planerat att köpa mig en hamburgare på donken och tanka på statoil när jag skulle fara tillbaks till kära Mariestad ) så jag tog svängen över vadsbogymnasiet och såg Dany halvsnabbtgåendes så jag stannade och morsade på den gamla esteten och frågade om han ville ha skjutts till busshållplattsen, det uppsakttade han. Åkte vidare in mot centrum så träffade jag Jonna som jag vinkade till, henne har jag heller inte sett sen ja vad kan det vara... sen jag var tillsammans med Sara och det är mer än ett halvår sedan. Parkerade i backen utanför lägenheten och sprang upp och hämtade min matlåda och ner i bilen igen när jag väl satte mig och startade den så började min bensinlampa lysa och jag visste att det var pga att jag hade stått i backen men jag trodde att den skulle lägga sig när jag kom ut på rak mark.. ICKE! så jag fick svänga in på statoil stan och tankade för 60 kr och där köppte jag min hamburgare eftersom att tiden började bli lite kort. När jag kom ut på e20 hade besninmätaren gått upp igen och jag tänkte jaja.. whatever.
Stannade vid statoil 500 M från mitt jobb och köppte mig en kanelbulle för att det är ju kanelbullens dag hörde jag i samma veva på radion blev även påtvingade en caffe latte som jag senare ställde och glömde på parkeringen till Dafgård ^^ Mörtin i ett nötskal det.
Jobbade på och tiden gick for hem till Niclas och tjötade lite han hade sin pingla hos sig som jag ska köra till skövde imorgon för hon har en bruten fot och det måste göra skitont (A) förstår dig Rebecca. Anledningen till att hon får åka med min pärla är att jag ska in till Volvo på anställningsintervjuv och tjöta, vettifan hur jag ska göra om jag får det jobbet. Antar att jag kommer att tacka ja för att det är så bra betalt och mer socialt ^^

Nu sitter jag här och bloggandet skenade iväg, ska ta mig en dusch och tänka på ett och annat ;) haha. Imorgon kommer Emma till stora Mariestad, ska bli underbart att träffa den individen igen hon är väldigt vacker, snäll och underbar på alla sätt och vis.

Så dusschen nu och sen lägga mig ska upp 06:30 blä på den.

KLÄMM PÅ SKINKAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0