1 min från döden ?

Gunnar Dafgård AB, G2 linjen kl 18:42
Kom precis in i hallen från den blå zonen och gick bort till mappskåpet och la upp min påse med matlåda där, i samma stund som jag gör det så hör jag ett skallrande ljud som ett lock eller något, jag kollar upp på dom oljecylindrarna som står och den ena ryker det grymt mycket ur och fräser, jag springer bort till kontrollpanelen fort som fan och kollar vad som är fel och det visar sig att den har börjat pumpa upp vatten till  oljan som i sin tur om oljan är för mycket och varm kan explodera. En kraftig rök bildas i hela salen och eftersom att jag bara har jobbat där i 2 veckor springer jag till piotor som står och spolar vatten lite längre bort i salen och frågar om han vet vad som är fel. Han springer till kontrollpanelen och försöker stänga av men misslyckas och svär 10 ggr på 3 sek. Jag säger att vi ska trycka på nödstopp men han bara mumlar så vi springer ut till chefen och stressade so fan och säger att vatten pumpans in i oljetanken och Johan svarar som pappa balo." Spana in farsan här" och går in och fixar till det. Som tur var att det var lock på annars hade oljan kunnat explodera och det hade inte varit kul. Hade  jag kommit 1 min senare så hade jag fått 240 gradig olja skvätt över hela mig det var inte så kul fast lite kul var det allt med Piotor som svor hela tiden och inte fattade nått men verkade som han visste allt ^^

Händelserik dag idag, gick upp kl 09:45 och kollade posten, som vanligt inget till mig. Sen skulle jag ringa världens bästa och finaste Emma men mamma har av någon konstig anledning spärrat våran telefon så vi kan inte ringa mobilsamtal ifrån den :'( jag saknar hennes röst väldigt mycket nu. Hon ska flytta till sin egen lägen het imorgon så eller nej fan det är idag! Massor med tankar till dig Emma.
Spelade lite gurra efter frullen och det gick bra har lärt mig ännu en låt idag som får komma till nytta någon dag :) Sen bar det av till jöbbet och ja ni vet ju vad som har hänt där som är värt att nämnas annars kan ni ta och kolla den kursiva texten ovan! Åkte hem och tog en sväng med syrran till donken och käkade lite för att vi var hungriga. Sen till gammla plattsen som vi fick köra med pappa när vi var små men denna dagen var det syrrans tur att ta sig en sväng med min Saab, hon är ganska duktig tror jag men det märks att hon inte har övningskört allt för ofta. Åkte hemmot sen där Amanda ställde upp med att färga mitt hår, det blev sådär mycket mörkare än vad jag hade anat men men jag vänjer mig nog annars är det ju bara att duscha massor moahahaha.

Nu ska jag lägga mig för att se om min digitalkamera har kommit imorgon samt städa rummet lite och kanske snoka i om jag skall till borås i helgen. <3

PUSSAR I MASSOR FRÅN MÖRTIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0