Fest i Varberg

VARBERG 24/11 GLÖMMER VI INTE!

Vaknade kl 08.00 på lördag morgonen för att jag skulle gå 50M runt hörnet nedanför våran lägenhet till salong självfallet och klippa mig. Hade tid kl 09:10 och sen är det ju väldigt snygga tösabiter som klipper en därnere ^^
Åkte till Mattias runt 11:00 och vi åkte till systemet där jag träffade Malin en sväng som jag inte har sett på hur länge som hellst :/ det är alltid nått som kommer ivägen när vi ska träffa varandra i alla fall.
Jo resan ner till varberg var i min saab med mattias och massor med öl, ingen av oss drack dock på nervägen eftersom att det är inte speciellt socialt mot den som kör, tog det lungt på nervägen stannade vid statoil och drack kaffe. Självklart var vi laddade ända sen vi hade fått inbjudan av Johan på posten. Väl nere i varberg så lyckades mattias utan att fråga någon ta sig in till fästningen i varberg, men nu var det bara ett problem kvar att hitta vandrarhemmet inne på varbergs fästning så vi fick stanna och fråga en gammal tant som rökte.
Hittade in till fästningen där Robertsson, M.Johansson och Blomgren väntade på Mattias och mig, senare dök även den blivande bratten Jakob upp med Niclasson som hade åkt ända ifrån Norge. Hejja den killen.

Förfesten ägde rum under 2 timmar på vandrarhemmet samtidigt som alla gjorde sig iordning för att festa loss ordentligt. Kl tickade på och runt 17:40 så kom taxin till uppfarten till fästningen. 320 kr kostade det att åka 1.3 mil :/ men det var ju tur att vi var 4 st i bilen då som bara fick betala 80 kr var, men i alla fall jag tyckte att det var dyrt. Väl inne på byggdegården var det dukat för fest och stämmningen var inget fel på den heller, alla var glada och lite runda runt fötterna. Träffade johan där med, han hade fullt upp med att hälsa på alla och vara glad åt sin fest. Han sa till oss att sätta oss på våra bordsplaceringar vilket vi gjorde, dom var vid mittenbordet ! WOHO . Men johan du kan ju inte sätta mig och mattias brevid 2 st singeltjejer! haha ingen fara dom var trevliga dom med trotts att dom hade kille så fick man prata med dom i alla fall.
Det var kompisar som höll tal och brudarna i Face 84 lirade lite snappsvisor och bjöd på en och annan låt. Det var en god förrätt och till varmrätt var det stekt potatis med något svingott kött samt sås. Efterrrätt så var det chokladpudding som jag åt 5 st portioner av eller nått.

Vid den här tiden hade jag kanske fått i mig 12 st öl och 3 Mintuu shottar så jag har ritktgt kul åt det mesta, så om ni har fått ett samtal runt 23:00 så är det möjligt att jag har ringt men jag vet inte vad jag har sagt ^^

Johan skoglund 20 års fest

När alla hade pratat av sig och alla hade hållt sina tal, då dukar man bort alla tallrikar och tar bort alla bord för nu var det dags för Brudarna från Face 84 att lira så man kan dansa och ha kul på dansgolvet! Fy fanken vad bra dom är, kanske för att vissa såg bra ut och jag var full men det räknas i alla fall tycker jag! Jag och Mattias kom överrens om att vi ska sitta hemma i min lägenhet när dom spelar i medlodifestivalen och rösta på dom samt dricka en och en annan pilsner! När vi hade dansat av oss allihopa och festen började runda av så var det bara att ringa en taxi, men det ska jag säga er mina damer och herrar är fan inte det lättaste, eller det är det men jag ringde och fick vänta i kö 30 min bara på att få prata med hon i växeln, sen fick vi ju vänta 20 min till för att det skulle ta den tiden för taxin att dra ut till rolfstorps byggdegård.
Jaja fylla och trötta men lyckliga satte vi oss i taxin och åkte sorgset in till varbergs festning där vårat vandrar hem igen för att sova en stund och vakna upp nyktra och pigga! / not. Mats hade med sig en riktigt nice alkomätare som han hade fått från sitt jobb, det var nu inte alla som testade den men av dom som testade den så hade alla 0.00 utom jag som hade 0.60 promille dagen efter! Men det är kul för då vet jag att jag hade kul dagen efter!
Vi åt pizza och pratade om den verkligen lyckade kvällen innan för det var den verkligen, jag tror inte att jag har haft så kul sen ja red ht chilipeppers kanske. När vi hade ätit upp så lämnade Matis och Martin oss för att dra till Johan och hälsa på, vi andra gick en sväng och det slutade med att vi hamnade på tågstationen där dom reserverade biljetter till sig själva för att kunna åka hem.
Då gick jag och mattias o hämtade min bil, jag tog chansen att köra men jag kände mig nykter och hade väntat ett bra tag, det var ju i alla fall min bil. Sen sa vi hej då till grabbarna och tackade så mkt för kvällen och for mot våra hem igen, i mattias fall skövde och mitt mariestad.
Innan vi kunde se hemmen så ringde min syster och sa att jag skulle hämta en jacka till henne på svea i götebrog! Hallå! FATTAR NI! Jag har varit och kört bil inne i centrala fukkin göteborg, avenyn you name it :P
Haha. Fixade jackan till en sur syrra i alla fall, köppte även ett par vantar och lite strumpor på H&M till mig själv.
Sen åkte vi hemmot. Mattias var trött så han somnade såklart , jag njöt mest av att köra i skymningen. Helt underbart är det.

Tack igen Johan för en underbar fest! Kommer aldig att glömma den och jag hoppas att det kommer mer helt sjuka sånna fester Mannen!

bilder finns på http://sk0glund.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0